درس بازاریابی اینترنتی در دوره BLS انجمن فارغ التحصیلان (تاریخچه)

 درس بازاریابی اینترنتی در دوره BLS انجمن فارغ التحصیلان


بازاریابی اینترنتی و یا بازاریابی آنلاین یعنی بازاریابی و فروش مستقیم از طریق وب و ایمیل. بازاریابی اینترنتی به طور معمول نوع پیشرفته بازاریابی سنتی مانند تبلیغات رادیویی، تلویزیونی و روزنامه ای می باشد. تبلیغات اینترنتی نوعی از تبلیغات است که بدلیل ارزان بودن، ماندگاری زیاد و فراگیر بودن آن همزمان با رشد ابزارهای اطلاع رسانی و روابط عمومی جایگاه خاصی را در بین تبلیغاتچی‌ها باز کرده است.

بازاریابی اینترنتی برای اولین بار و به صورت بنر در ۲۷ اکتبر سال ۱۹۹۴ و در سایت هات وایر نمایش داده شد. زمانی که هات وایر متوجه شد که برای تبلیغات می‌بایست فضای محدودی را در نظر گرفت، بنرهای تبلیغاتی بوجود آمدند. در آن زمان ۱۴ طراح تبلیغاتی مبلغی معادل ۳۰،۰۰۰ دلار برای نمایش ۱۲ هفته‌ای تبلیغات خود پرداختند در سال ۱۹۹۵ وب بعنوان رسانه‌ای عمومی پذیرفته شد. شرکت سان میکروسیستم در این سال زبان جاوا را به عموم عرضه کرد. در سال ۱۹۹۶ الدزموبیل۵ اولین اتاق گفتگوی تجاری را راه اندازی نمود.

برخی راه کارها

 راه اندازی پایگاه اینترنتی

ارسال نامه الکترونیکی

ایجاد کلوب مشتریان

درج آگهی تبلیغاتی در اینترنت

استفاده از دامنه های مفید

ایجاد نمایشگاه الکترونیکی

راه اندازی فروشگاه الکترونیکی

برخی از راهکارهای ذکر شده در درس بازاریابی اینترنتی در دوره BLS انجمن فارغ التحصیلان بیان می شود.